200 συμμετοχές μετράνε τα microSTARS Workshops για το πρώτο 5μηνο του 2019

Θετικός ο απολογισμός του πρώτου πενταμήνου του έτους 2019 για τα microSTARS Workshops, που πραγματοποιήθηκαν σε Θεσσαλονίκη, Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής, και Κατερίνη Πιερίας.

Τα microSTARS Workshops από την αρχή του έτους μέχρι και σήμερα σημείωσαν 200 συμμετοχές, εκ των οποίων το 57% προήλθε από γυναίκες, ενώ το 43% από άνδρες συμμετέχοντες.

 

Ο κύκλος των θεματικών εργαστηρίων για το πρώτο πεντάμηνο του 2019, «έκλεισε» με την υλοποίηση δύο workshops με επίκεντρο τις εξαγωγές και την κοινωνική επιχειρηματικότητα.

Συγκεκριμένα, στο workshop με τίτλο “Εξαγωγικό Marketing για τα προϊόντα με Ελληνική ταυτότητα”, που φιλοξένησε στους χώρους του το Οικοσύστημα Καινοτομίας OK!Thess, τη Δευτέρα 27 Μαϊου, 2019, ομιλητής ήταν ο κ. Δημήτρης Καραβασίλης, Ιδρυτής της DK Marketing, International Marketing Consulting Firm, ο οποίος ανέλυσε διεξοδικά την έννοια του διεθνούς marketing, αποσαφήνισε τη διαφορά μεταξύ “διεθνών πωλήσεων” και “εξαγωγών”, παρουσίασε τις δυσκολίες που δύναται να αντιμετωπίσει μία επιχείρηση στην προσπάθειά της να εφαρμόσει στρατηγικές διεθνούς marketing, καθώς και τυχόν παγίδες που θα πρέπει να λάβει υπόψη μία επιχείρηση, κατά την διάρκεια ανάπτυξης εξαγωγικής δραστηριότητας. Χαρακτηριστικά σημείωσε ότι «τα νέα προβλήματα, δεν μπορούν να διαχειριστούν με παλιούς τρόπους». Ολοκληρώνοντας την εισήγησή του, ο κ. Καραβασίλης μίλησε για τα συστατικά εκείνα που οδηγούν μία επιχείρηση σε επιτυχημένη εξωστρέφεια, υπογραμμίζοντας τις απαιτήσεις από πλευράς ξένων αγορών, τη σημασία του εθνικού branding, και πώς αυτό δύναται να αξιοποιηθεί από μία επιχείρηση για την δημιουργία προστιθέμενης αξίας σε υπηρεσίες και προϊόντα με Ελληνική ταυτότητα.

 

Το workshop με τίτλο «Πόσο κοινωνική είναι η δική σου επιχείρηση;» που φιλοξένησε στους χώρους του το Οικοσύστημα Καινοτομίας OK!Thess, την Πέμπτη 16 Μαϊου, 2019, αποτέλεσε μία ευκαιρία για μία ανοιχτή συζήτηση μεταξύ των ομιλητών και του κοινού γύρω από ζητήματα της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, εστιάζοντας, όχι τόσο στις διαφορές μεταξύ κοινωνικής και συμβατικής επιχειρηματικότητας, όσο στις ομοιότητές τους, όπως προκύπτει από τις τοποθετήσεις της κ. Παπαθεοδοσίου Ελένης, Προέδρου του ΔΙΚΚΕΜ, και της κ. Δάτση Ολυμπίας, Ιδρυτικού Μέλους της Creativity Platform.

Στη συνέχεια, ο κ. Σιδεράς Άρης, Συνιδρυτής της “The ReHAB Pub”, επικεντρώθηκε στο «κοινωνικό πρόσωπο» μίας επιχείρησης, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μίας πολύ καλής στρατηγικής για την ανάπτυξη μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας και αμοιβαίου οφέλους σχέσεων με πελάτες και επενδυτές, ενώ ο κ. Μελισσουργός Γιώργος, Εκπρόσωπος της Κοιν.Σ.Επ “κονS2επτ” παρουσίασε την πρωτοβουλία «Ξεκινώντας ένα εγχείρημα ΚΑΛΟ», μία εκπαιδευτική πλατφόρμα που ανέπτυξε η “κονS2επτ” για όσους ενδιαφέρονται να κάνουν το όραμα τους πράξη ως κοινωνικοί επιχειρηματίες. Στη συζήτηση, τέθηκε επίσης το ζήτημα των εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης για κοινωνικές επιχειρήσεις, από τον κ. Σαββαϊδη Δημήτρη, Ιδρυτή της ΜΚΟ AddArt, ο οποίος παρουσίασε χρήσιμα χρηματοδοτικά “εργαλεία” που θα μπορούσαν να δώσουν λύση σε ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν Κοιν.Σ.Επ. και φορείς ΚΑΛΟ στην Ελλάδα.

Τέλος, η κα. Καμπουρίδου Δέσποινα, European Projects Expert του ΚΕΠΑ, παρουσίασε τα αποτελέσματα του έργου “Entryway Project – Επιχειρηματικότητα Δίχως Σύνορα”, που σκοπό είχε να συμβάλει στην υποστήριξη και την οικονομική ένταξη των μεταναστών που ζουν σε επτά περιφέρειες από χώρες της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας, της Σουηδίας, και της Ελλάδας, όπου φορέας υλοποίησης ήταν το ΚΕΠΑ.

Καθ’ όλη την διάρκεια υλοποίησης του έργου, η ζήτηση για λήψη συμβουλευτικής υποστήριξης σε θέματα γύρω από την κοινωνική επιχειρηματικότητα ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, κυρίως από μετανάστες προερχόμενους από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, οι οποίοι προσδοκούσαν μία θέση αυτό-απασχόλησης, μέσα από την δημιουργία ενός Συνεταιρισμού ή μίας Κοιν.Σ.Επ.

Συνοψίζοντας, τον λόγο έλαβε ο κ. Στάμκος Νεοκλής, Project Manager και CFO του ΚΕΠΑ, ο οποίος επεσήμανε ότι το επίπεδο της επιχειρηματικής ωριμότητας των μεταναστών που συμμετείχαν στο έργο, είναι εξαιρετικά χαμηλό, αφενός μεν λόγω της ιδιάζουσας μεταβατικής τους κατάστασης στη χώρα μας αλλά και των περιορισμών από πλευράς νομοθετικού πλαισίου για σύσταση επιχειρήσεων από μετανάστες τρίτων χωρών, αφετέρου δε, λόγω έλλειψης χρηματοδοτικών εργαλείων προς ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.